אודות המרכזצוות המורים

אביבית כהן

 

תחום ההוראה שלי הוא פילוסופיה.

במסגרת השירות הצבאי שירתתי כמורה חיילת. עבודתי עם נוער שנשר מבית-הספר וניתנה לו הזדמנות נוספת לרכוש השכלה סימנה עבורי את דרכי החינוכית. במהלך השנים לימדתי במסגרות לימודיות מגוונות וכיום אין הנאה גדולה יותר מאשר לפגוש בוגרים ולשמוע מפיהם את המשפט: "את היית המורה שלי" וחיוך ביישני נסוך על פניהם המסתיר רצון להשיב ולו במעט על השנים בהם טופחו והתחנכו להיות בני-אדם. במסגרת לימודי החינוך התוודעתי לגישות פילוסופיות חינוכיות שונות ובעקבותיהן התחלתי לחשוב מדוע לא ללמד חשיבה כבר בגיל צעיר, בגיל בו ילדים שואלים שאלות שמבוגרים כבר הפסיקו לשאול.

מרכז מדע ודעת הוא מקום מפגש ייחודי המחולל הזדמנות עבורי לנהל שיחות פילוסופיות עם ילדים. השיחות עם הילדים נסובות על המשמעות שטומנים בחובם חיים עם ערכים ללא כניעה לנורמות חברתיות, לשטחיות, לקידוש החדש והזמני. ההתמסרות ללימודי הפילוסופיה כרוכה בבדיקה סיזיפית ובלתי פוסקת של גבולות .

לימוד התלמידים המחוננים הינו לימוד סוקרטי מאחר ובדרך ההוראה המיוחדת ניתן לפתח קשרי מורה-תלמיד. לתלמיד המחונן יש את היכולת להתמסר  ללימוד , להליכה בדרך לא נודעת, לעיתים, ובכך להיות נכון לשינוי פנימי אמיתי, שכרוך בהתגברות על הרגלים ודפוסי לימוד מסורתיים.

הוראת המחוננים קרובה מכל לימוד אחר לדרך החניכות העתיקה בה המורה היה מעורר השראה בלומד, מראה לו את כיוון ההתפתחות שבו על עליו להתקדם ולחולל שינוי.

 

 

  

 

 

 

השיחות הפילוסופיות עם הילדים מתמקדות גם בפילוסופיה של המוסר, באתיקה ובתורת המידות. אנו משוחחים על עוולות שונות ומנסים להשיב על שאלות כמו: "מהו המעשה הראוי שחובה לעשותו?" ו"מהי 'המידה הטובה?'".

התמונות לעיל מציגות את חייהם של ילדים בהרי הקצ'קר בצפון מזרח תורכיה. את הטיול ערכתי עם ילדיי לפני כשנתיים ובמהלך הטיול התמקדנו בחייהם הקשים של הילדים הכפריים.

 

 

ד"ר אופיר מנשה:

 

ofirmn@netvision.net.il

כמיקרוביולוג סביבתי, אני מתמחה במתן שרותי מידע ופיתוח לחברות מוסדיות ומסחריות.

למדתי לתואר הראשון במדעי החיים באוניברסיטת בן גוריון. לתואר שני במדעי הרפואה למדתי בטכניון, שם למדתי גם לתואר שלישי בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון.

תוך כדי פיתוח יוזמות טכנולוגיות והמצאת פטנטים בנושאי ביוטכנולוגיה, התחלתי ללמד בבית הספר למחוננים במכללת כנרת שבצמח. עבודתי עם התלמידים המחוננים היא עבורי שליחות ותרומה לטיפוח נוער שהחשיבה המדעית, האתגר המדעי והשאיפה להתקדם במחקר המדעי יהיו השביל בו יבחרו בעתיד.

 

אלכס גרצ'יקוב

 

גדלתי בלטביה, עליתי ארצה לפני 20 שנה, במשך חיי אהבתי מאד לעשות ניסויים והתקבלתי לפקולטה לכימיה באוניברסיטת ריגה (בירת לטביה). מה שמעניין אותי בהוראת ילדים מחוננים, שהם מסתכלים על כל דבר במבט לא טריוויאלי וזה מאתגר.

יחד עם הילדים גם אני לומד וממשיך לעשות זאת במשך כל שנות עבודתי בהוראה כאן.

התחביבים שלי זה ספורט ומוזיקה.

אלכס alger@nana10.co.il

 

 

 

אנטולי ברונשטיין

 

 anatolybr@gmail.com

 

השכלה

 

תואר 

תחום התמחות 

מוסד

 

 

 

מתאריך עד

 תאריך 

Ph.D

מודלים מתמטיים וסטטיסטיים בכלכלה

מכון המחקר האקדמי המרכזי למתמטיקה וכלכלה, מוסקבה.

1983- 1989

MA

בהצטיינות

שיטות מתמטיות וסטטיסטיות בכלכלת

 אזור

אוניברסיטה ע"ש לנין

1978 - 1983

BA

בהצטיינות

מתמטיקה וסטטיסטיקה

אוניברסיטה ע"ש לנין

1978 - 1983

 

נושא עבודת תואר שני (1983):  

Output - Input  Systems Regional   in Modelling of Pollution

מנחה: פרופ'  סטצנקו ו.

 

נושא עבודת תואר שלישי (1989):

Modelling of Synergetic Effect in Regional Economy

מנחה: פרופ' אלבגוב מ.

 

מלמד ילדים מחוננים (ואוהב מאד את העבודה אתם) מאז עליתי ארצה בשנת 1990. קודם במרכז למחוננים שהיה בכפר תבור, ולאחר מכן במכללת כנרת.

 

תחביב

 

אני מטפס הרים. להלן תמונות מהטיול האחרון (הרי אלטאי, דרום סיביר,איזור גבולי בין רוסיה, סין, קאזאחסטאן)

 

 

 

 

גוּלי אורטל-עברי

 

אני בת 43 מקיבוץ שער הגולן, אמא לשלושה ילדים (תובל, תהל ותו) ואני פעילה סביבתית משנת 2004. בהשכלתי אני מורה לחינוך גופני, בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה וחֶברה ותואר שני בתקשורת וטכנולוגיה בחינוך. בשנת הלימודים הנוכחית התחלתי בלימודי הדוקטורט, באוניברסיטת בר-אילן.

הגעתי לנושא הסביבתי במסגרת עבודתי כרכזת חברתית בבית ספר "עתיד בקעת כנרות". חיפשתי פעילות מעניינת לחגוג באמצעותה את ט"ו בשבט. אז פגשתי לראשונה בתוכנית 'בית ספר ירוק' של המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך.

מהר מאוד הבנתי, שעשייה חינוכית סביבתית מאתגרת, משפיעה, ומקדמת את הנושא הירוק, ככדור שלג המתגלגל לו במדרון. כמו שבעבר השכילו לחנך את הציבור באמצעות הילדים, שלא קוטפים פרחים, כך גם בנושא הסביבה. החשיבה על הסביבה תזרום דרך הילדים והנוער לציבור הרחב.

כיום, אני מובילה שתי קבוצות "מנהיגות ירוקה"  בעמק הירדן, מבתי הספר התיכוניים: "בית ירח" ו"בקעת כנרות". אני עובדת ברשות הטבע והגנים בפרויקט "הולכים על נקי זאת הכינרת שלנו", כעורכת ומפיקה של מערכי התוכנית והמידעון הסוקר את הפרויקט. בנוסף, אני מלמדת את נושא איכות הסביבה בבית ספר למחוננים.

המסר הירוק שלי: "חשוב עולמי – פעל מקומי". על בסיס המסר הנ"ל, הפקתי בשנתיים האחרונות, יריד אקולוגי קהילתי בעמק הירדן, שבו היו שותפים תלמידי מנהיגות ירוקה, נציגי גופים ירוקים, צוות חינוכי והנהלה. גם בשנת הלימודים הנוכחית עתיד להתקיים יריד אקולוגי ב- 25/5/2011, והפעם יצטרפו לעשייה גם תלמידי כיתה ד' מבית הספר למחוננים.

 

המפגש עם התלמיד המחונן, הינו מפגש מרתק. התלמידים 'סוחפים' את השיעור למחוזות רחוקים ובלתי צפויים. הסקרנות והעניין בלמידה, מעוררת התפעלות. הפתגם "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי" מקבל בבית-הספר למחוננים משמעות כפולה ומכופלת. אני שמחה מאוד שנפלה בחלקי הזכות להיות חלק מבית הספר למחוננים.

 

 

 

 

  

ולדמיר סמושקביץ'

 

אני מורה לאמנות ואנימציה ממוחשבת בבית הספר למחוננים כבר הרבה שנים.

למיטב זיכרוני בשנים הראשונות להוראה שלי האמנתי שחובתי בתור מורה היא לגרום לכך שאחרי כל שיעור תלמידי ידעו קצת יותר ממה שידעו לפני השיעור.

כתוצאה מכך סגנון הלימוד שלי קיבל אופי יותר טכני- של לימוד התוכנה עצמה, מאשר הקניית אופי אמנותי ליצירה עצמה.

כעת, כעבור מספר שנים הבנתי שלשם העצמת תלמידי יותר חשוב לי- לכוון אותם לחשוב בדרך מקורית ויצירתית.

בקורס אנימציה השנה הנוכחית ילדים הצליחו ליצור תסריט נהדר עבור סרט האנימציה השנתי במסגרת ההפקה הקבוצתית.

 

 

בשעות הפנאי שלי אני נהנה מספר טוב היכול לעסוק במדע בדיוני, בהיסטוריה, פנטזיה ועוד...

כמו כן אני נהנה לבלות עם בנותיי היקרות באיסוף פיטריות ביער הקרוב לביתי המלווה בשיחה פילוסיפית עמוקה על החיים.

אני מעריך משחק שחמט טוב עם מקטרת ביד.

 

ורדית בארי

 

vbg@bezeqint.net

אמא לשני בנים, מתגוררת במושב רמות.

השכלתי בתחומי חינוך, אמנות וטיפול בגרייה רב-חושית.

במרכז למחוננים ומצטיינים מנחה סדנאות לבניית משחקי חברה, לכתיבה יוצרת ותרבות החומר.

 

רווחתם הנפשית של הילדים חשובה לי ביותר. אני מאמינה, שרק ילד, שמרגיש מוגן, שייך, אהוב ומוערך יכול לממש את מיטב הפוטנציאל שבו ולחתור להגשמה עצמית.

חשוב לי לחזק בילדים מיומנויות תקשורת חברתית, לעודד פלורליזם ולטפח יכולת הבעה רגשית, משוחררת ואוטנטית.

לתפיסתי, תחושה טובה של ערך עצמי ומסוגלות עצמית, יחד עם הגירויים המתאימים, הם תנאי הפתיחה המיטביים להתנסות בפתרון בעיות מורכבות, לטיפוח דמיון ויצירתיות ולפיתוח מחשבה מקורית.

 

. בעבודתי עם הילדים המחוננים, אני מנסה להתייחס גם למקומות, שבהם הקוגניציה היא שחקן חיזוק ולאו דווקא קפטן הנבחרת ולאפשר לשחקנים נוספים, להשתתף בגאון במשחק החיים.   

 

  

חני לביא בלין

 

נשואה פלוס שלושה ילדים מתגוררת בתמרת – ישוב קהילתי-כפרי בעמק יזרעאל.

לאחר שירותי הצבאי בלהקת פיקוד הצפון, למדתי תיאטרון ב"בית צבי", הוראה במכללת אורנים ולימודים אקדמיים של אומנויות הבמה ב-State University of New York College at Purchase .

לפני שהתחלתי את עבודתי במרכז למחוננים שיחקתי בהצגות ילדים, בימתי מסיבות סיום של כיתות יב' (למעלה ממאה משתתפים), מסיבות סיום של בית ספר יסודי והנחיתי קבוצות תיאטרון של ילדים ומבוגרים. אני עובדת במרכז למחוננים החל משנת 1994 עם כל קבוצות הגיל (כיתות ד'-ט'). תלמידי בית הספר היסודי לומדים סוציו-דרמה ותלמידי חטיבת הביניים לומדים תיאטרון.

עבורי – העבודה עם התלמידים המחוננים היא חוית למידה דו-סטרית: אני לומדת ומלמדת והתלמידים לומדים ומלמדים. יכולת החשיבה המורכבת של התלמידים המחוננים בצירוף התמימות הילדותית שלהם יוצרות מקור לחשיבה מעזה ופורצת גבולות.

כתובת המייל שלי: hanilavibellin@hotmail.com

 

 

לאה גולדמן

 

שמי לאה גולדמן, ואני גרה במצפה הושעיה, יישוב קהילתי דתי, בגליל התחתון.

למדתי חינוך ומדעי החיים באוניברסיטת בר אילן, ואני מלמדת מדעים וביולוגיה, בביה"ס המשותף, שק"ד - שדה אליהו שבעמק בית שאן, ובמרכז למחוננים במכללת כנרת שבצמח.

  הוראת המחוננים היא חוויה מאתגרת במיוחד, לא רק לתלמידים עצמם, אלא גם לי, כמורה המלווה את התהליך לאורך שנים. כידוע, אצל המחוננים, השמיים הם הגבול... הן מבחינת יכולת החשיבה, פיתוח הכישורים ההבנה והסקרנות.

אחת המטרות החשובות העומדות לנגד עיני היא, להפעיל את המחוננים כחוקרים עצמאיים, ללמדם מערך מחקרי מהו, לפתח חשיבה מדעית מקורית, ולעודד אצלם יוזמות ורעיונות ייחודיים במהלך העבודה.

 

אשמח מאד ליצור אתכם קשר ולשתף אתכם בתהליך המתרחש אצלנו במעבדת החקר.

מייל:  yoelea@012.net.il

 

   

נאוה ישראל

 

ronenis@zahav.net.il

גרה במחולה שבבקעת הירדן

נשואה + 5 ילדים

בעלת תואר בהנדסת תוכנה ותואר ראשון ותעודת הוראה בפיזיקה

תחביבים ותחומי עניין: מוסיקה, עריכת וידאו, היסטוריה של עם ישראל, תזונה טבעית וצמחי מרפא, מדיטציה ודמיון מודרך

עוסקת בהוראה (בעיקר לא פורמלית) במשך 9 שנים במרכזי למידה למחוננים

ומרכזי למידה של מכון ברנקו וייס.

לדעתי תלמידים מחוננים הם בעלי צרכים מיוחדים, והוראה מסוג זה היא מענינת ומאתגרת מאוד.

אין תוכנית לימודים מוכתבת מראש, המורה אוסף חומרים שמענינים אותו ומביא אותם לשיעורים.

תחום החשיבה המתמטית ענין אותי עוד בהיותי תלמידה וממשיך עד היום כמורה. אני מנסה לפתוח בפני הילדים דרכי חשיבה שונות ומגוונות.

 

ניסים ברום

nissim@kinneret.ac.il

 

אני מתגורר בטבריה, נשוי ואב לארבעה ילדים.

בעבר עבדתי בחברות: אלביט, תדיראן ויורוקום.

היום אני מלמד אלקטרוניקה בבית הספר להנדסאים במכללת כנרת.

מאז תשס"ד אני מלמד אלקטרוניקה במרכז למחוננים במכללת כנרת. הוראת המחוננים מאתגרת אותי, לקחת חלק בטיפוח היכולת האישית הגבוהה של המחוננים, שעשויה להוביל אותם להיות פורצי דרך בתחומי המדע.

תחביבי לא התרחקו מעולם העשייה שלי: משחר נעורי אני חי ונושם אלקטרוניקה.

 

 

נעם כהן

 

noamcoh@yahoo.com

 

כבן להורים מורים שגדל בכפר הנוער בן שמן, השהיה בטבע והעיסוק בחינוך הפכו לטבע שני עבורי. את הילדים במרכז אני מלמד להתבונן בעקבות בעלי-חיים על שפת הכינרת ולזהות את שירת הציפורים. אני משתדל לא לפספס את מעוף הכלולות של הנמלים, או את התעוררות החילזון אחרי היורה. במהלך השנים למדתי ביולוגיה לתואר ראשון ושני במכללת אורנים ובאוניברסיטת חיפה, לימדתי סטודנטים ועסקתי בחינוך בנושאים של יהדות, חשיבה יצירתית וכמובן טבע וידיעת הארץ. מלבד העיסוק בחינוך, אני נהנה לגדל את ביתי שנולדה באביב האחרון.

 

נפתלי להב

 

מלמד את התכנית במוסיקה בשם: מפגשים עם מוסיקה – כיתות  ו'

 

חבר קבוץ מזרע.

בוגר האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים.

סולן ומלחין בנגינת הגיטרה הקלאסית.

זוכה פרסי אקו"ם שלוש פעמים ביצירות הבאות:

"בוקר בשדות העמק", "סונטה לגיטרה בדו, רה, מי", "מוסיקה לתזמורת סימפונית וגיטרה".

מורה ומנהל סטודיו לגיטרה שבקבוץ מזרע.

 

מפתח תכנית Play Guitar שיטה המבטיחה הצלחה בלימוד יסודות הגיטרה הקלאסית,

זאת על ידי נגינה ללא מאמץ ביסוס טכניקה נכונה ונגינה של יצירות זעירות – לפני לימוד התוים.

מפתח התכנית: "נבל עברי קדום" לגילאי ב' עד ד' ו "הגיטרה המזרחית שלי" קורס אותו אנו מריצים

לכיתות - ו'.

בבסיס התכנית בונה כל משתתף גיטרה מזרחית בת מיתר בודד מעץ מלא – הצליל הוא חם, צלול ונעים לאוזן. באמצעות הגיטרה שבנינו אנו ממשיכים לשלב השני הוא לימוד יסודות הנגינה בגיטרה,

מכאן נעבור להלחנה, אלתור, לימוד מושגים מעולם המוסיקה כמו משכים, סולמות, האקורד, תקשורת בצלילים... כמו כן ניגע בכמה סגנונות מהן נרכיב את הרפרטואר שלנו לקונצרט סיום השנה.

בנוסף ליכולות האישיות שנבנות במהלך הקורס, התכנית משלבת גם תפישה חברתית ואט אט אנו הופכים לחברי תזמורת של גיטרות מזרחיות.

 

אתר התכנית: http://www.nl-guitar.com/educ11.htm

הגיטרות שלנו: http://www.nl-guitar.com/mk.htm

נפתלי להב בנגינה ביוטיוב: http://www.youtube.com/user/naflahav

 

ענבל גל ליבוביץ'   

מומחית ומטפלת  התנהגותית לבעליי חיים.  קיבלתי את הכשרתי המקצועית  כ אנימל ביהווירסט בארה"ב קליפורניה ויש לי ניסיון רב שנים בתחום בעליי חיים.

כמו רבים וטובים אחרים תמיד רכשתי אהבה וכבוד לעולם החי. אני מאמינה כי אנו בני האדם חלק  ממנו ואין אנו נבדלים אלה שונים מבעליי החיים האחרים. עם השנים מצאתי כי יש ביכולתי לגשר על פערי התקשורת של בני אדם עם בעליי החיים שלהם. הצלחתי להסביר ולהטיב את חיי החיות והאנשים גם יחד. תודות למתנה נפלאה זו מצאתי את דרכי ללימודים מרתקים בקליפורניה בהם למדתי את כל שידוע כיום על התנהגויות טבעיות ושאינן טבעיות  של בעליי חיים שונים. בחרתי להתמקד בתוכים כלבים וחתולים כך שאוכל לסייע לאלו החיים לרוב תחת אותה קורת גג  אתנו בני האדם.

בארה"ב עבדתי גם באימון בעליי חיים לסרטים ובארץ אימנתי את להקת התוכים בחמת גדר

חלק משרותי הצבאי אימנתי כלבים ובזמן הלימודים בארה"ב עבדתי עם דובים אריות נמרים ופילים. וכיום אני עוסקת בכל הקשור להתנהגות ולתקשורת בני אדם עם בעליי חיים, הרצאות, עיצוב התנהגותי לבעליי חיים ואימונם.

הדרכת תלמידים מצטיינים ומחוננים הינה שמחה גדולה בעבורי. הבנת הטבע ועולמם של בעליי החיים השונים כשאנו ביניהם, מייצרת עוצמה אישית גדולה, מתנה שאני שמחה כל כך לתת לתלמידי.

  

קורינה קיי

 

Kaye.carina@gmail.com

ילידת ניו זילנד

חיה ויוצרת בפרדס חנה

בוגרת האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל

בוגרת האקדמיה ריטפלד לאמנות

בוגרת המרכז לאמנות חזותית

זוכת מלגות קרן תרבות אמריקה ישראל בשנים 1985 1987  1988 1989

זוכת פרס לפרויקט בתחום האמנות הפלסטית מטעם משרד החינוך והתרבות בשנת 1989

זוכת  קרן תומסס מטעם  אגף הנוער במוזאון ישראל בשנת 1996  2008

תערוכות :

1988  - זוכי מלגות קרן אמריקה ישראל – הלנה רובינשטיין מוזאון ת"א

1988 – תערוכת יחיד – סדנאות האמנים תלפיות ירושליים

1989 – תערוכת תשמ"ט – בית האמנים ירושליים

1989 – זוכי מלגות קרן אמריקה ישראל – מוזאון עין חרוד

1989  -  תערוכת זוכי פרס משרד החינוך לפרוייקט באמנות – מוזאון רמת גן

1989  - "האפרטו" 90 ההצעה הישראלית לביאנלה – מוזאון רמת גן

1990 – פסטיבל ישראל תאטרון ירושליים

1990 – בעקבות הכרך – מוזאון בת ים ומוזאון ערד

1995 – גווני הזהות המינית – בית האמנים ירושליים

1996 – נוף אדום חריף -  מטעם קרן תומסס אגף הנוער מוזאון ישראל

2008 – מעגל אור - מטעם קרן תומסס אגף הנוער מוזאון ישראל

http://www.youtube.com/watch?v=IovOI3YE7C4

 

כילדה תמיד חיכיתי לשעורי האמנות, חשתי שאלו הרגעים שבהם אינני נדרשת להתאים את עצמי לפתרון ידוע מראש,

חשתי שאני מתבוננת  ונוגעת באמת שונה מזו שזרמה סביבי, מתרגשת, מאמינה שבתנאים נכונים וגירוי פותח חשיבה כל  אדם יכול לבקר בתוכו במקומות אילו – וזו מהות עשייתי במפגשים עם המחוננים והמצטיינים

 

שושנה גנז

 

Genez1@bezeqint.net

גדלתי , התבגרתי וגידלתי משפחה לתפארת בקבוצי, ביחד עם שותפי לחיים מזה המון שנים, יפתח, בקבוץ מסילות שבעמק בית שאן.  בגיל מבוגר באופן יחסי החלטנו שחיי הקבוץ , לא מתאימים לנו יותר ועברנו להתגורר בכפר תבור. הקבוץ היה ונשאר כור מחצבתי, מקור גאווה וקבוצת השתייכות .

לצילום הגעתי בגיל מאוחר יחסית , בתחילה כחלק מלמודי תקשורת ,  ובהמשך כענף נפרד המעניק משמעות וצבע לחיי. מאז שאיבדתי את בתי הבכורה בתאונת דרכים , מצאתי בצילום גם מעין נחמה.

אני מצלמת בעיקר טבע ונוף . אוהבת להסתובב בשדות עם הג'יפ שלי , לנשום את האוויר הנקי , להריח, להקשיב וגם לצלם . שם כשהשקט מסביבי אני  מצלמת ומדמיינת. מצלמת את מה שניתן להעביר בעדשת המצלמה ומדמיינת את מי שלא ניתן לראות עוד.

במסגרת למודי הצילום שלי נחשפתי לטכניקות צילום מעניינות,  לצלומים בתנאים מיוחדים : צילומי סטודיו, צילומי מודל אנושי  בלבוש ובעירום , צלומי לילה במדבר  . כל אלו היו ניסיונות מרתקים ופתחו לי פתח להבנה מעמיקה יותר של  הצילום. אבל, בסופו של יום... כשאני צריכה להחליט ולבחור מה לצלם ומתי , תמיד אחזור לשעות הבוקר המוקדמות, לתלמים בשדות, לשורות הגפנים במטע , לשיבולים המתנועעות ברוח. אלו מטעינים בי כוח וממלאים את הנשמה.

המרכז למחוננים הוא המקום היחידי שבו אני מדריכה ילדים.  מניסיוני,  מצאתי שילדים בעלי נשמה יתרה , נפש רגישה , מוצאים בצילום כלי אומנותי לביטוי עצמי . יש גם כאלו המתחברים לצד הטכני של הצילום ונהנים מחקירת המצלמה ויכולותיה. כמו בכל  תחום אומנות - חשיפה להיבטים האומנותיים,  לרעיונות הפיזקליים  העומדים  מאחורי פעולת הצילום. הכרת המכניקה של המצלמה – חושפים  בפני הילדים תחומי עניין רחבים .

כיום אני צלמת חובבת, מדריכה בסדנאות צילום למבוגרים,  מארגנת ואוצרת תערוכות צילום .  

לאתר הצלומים שלי www.genezs.com

 

  

שרה רוזנבלום

 

ילידת תל אביב, חיה באשדות יעקב איחוד, עובדת בעמק הירדן.

מהיום שאני זוכרת את עצמי אני עוסקת באומנות.  האומנות בשבילי היא כלי ביטוי,

אמצעי לומר אמירה ולנקוט עמדה.

הוראת האומנות היא עבורי דרך  להראות את הדרך הזו לתלמידי.

בדרך ההוראה שלי אני מציבה  מגבלות  שהתלמידים יוכלו  בשימוש בחומרים השונים. מציבה אתגרים המצריכים למצוא פיתרונות יצירתיים  על מנת לתת ביטוי לעצמם לומר את אמירתם. לצורך זה מקבלים התלמידים כלים מהעשייה האמנותית לתולדותיה, אותה אני חושפת בפניהם.

 אני אוהבת לראות וללוות את התהליך האישי אותו עובר כל תלמיד בדרכו הייחודית.

 

לימודים

   2000-2003- אדריכלות  ועיצוב פנים (הנדסאי), מכללת כנרת, עמק הירדן.

1987-1989 - פיסול, מכללת עמק יזרעאל בהדרכת הפסלת דליה מאירי.

1981 – 1978- בית ברל, המדרשה לאמנות, רמת השרון.

תערוכות יחיד

 2010 - כסות, גלגול, נשימה /  מיצב, גלריית קיבוץ מחניים.

 .סיסמוגרף /  מיצב, גלריה זיק ב"צוללת הצהובה", ירושלים - 2010

2008 – ברכתני /  מיצב,  גלריית  קריית האמנים החדשה, טבעון.

2008 - תך נסתר /  מיצב, תערוכת יחיד זוגית, בית יגאל אלון, גינוסר.

 

תערוכות קבוצתיות

2010-2011 - אדום מתוק ושביר / מיצב ,  "בית התרבות והאמנות" נצרת.

2010 - סלון הדחויים,  יפו.

 2010 - חיבורים , גלריית  בית הגפן . במסגרת 'החג של החגים' ואדי ניסנס חיפה.

2009 - עבודה  עצמית, מוזיאון בית אורי ורמי, אשדות יעקב.

2009 - חדר אוכל כמשל, קיבוץ יפעת.

2008 –2007 -  זהות, ארגון זיכרון העתיד, בחסות עירית פריז וארגון אונסקו פריז.

2007 - טריטוריה וזהות בין  קרמיקה  לאדריכלות,  הביאנלה הרביעית לקרמיקה ישראלית, מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב, ת"א.

2005 - בצורת ספר,  אמניות מישראל וארה"ב [ יהודיות וערביות] בית יגאל אלון גינוסר. 

2005 - אמבט, ביצה, מלאך, 3 אמניות, בית יגאל אלון גינוסר.     

  

פרטי התקשרות:

אשדות יעקב איחוד ד.נ עמק הירדן 15155

050-8652431

rose_sara2@yahoo.com

 

 

תמי ספיר

shsapir@netvision.net.il

 

למדתי בטכניון לתארים ראשון ושני במחלקה למתמטיקה שימושית.

בלימודי התואר השני התמחתי בזרימות איטיות ובעבודת הגמר בניתי סימולציה ממוחשבת המדמה שינוי פני טיפת נוזל עקב שינויי מתח פנים.

במשך שש שנים הייתי המתמטיקאית של צוות מחקר עיבוד גומי בפקולטה להנדסה כימית. בין השאר פיתחתי שם תוכנה שמחשבת את הכוחות הפועלים על גומי בתוך מערבל.

 

מהיום שאני זוכרת את עצמי אהבתי להשתעשע עם מספרים, לפתור חידות ולשחק משחקי חשיבה.

מאז שנת 1994 אני מלמדת ילדים מחוננים ומצטיינים.

אני מלמדת חשיבה מתמטית ותכנות מחשבים. שני מקצועות שונים אבל בשניהם אני מאתגרת את הילדים לחשוב, לא לפחד לבדוק ולנסות להגיע לפתרון. אני מעודדת כל קו מחשבה מקורי ומראה לתלמידים שגם רעיון שאינו פותר את הבעיה מקרב אותנו לפתרונה.